7 روند طراحی وب سایت که در سال 2014 خواهید دید

اگر شما نيز علاقمند به طراحي وب سايت و خواندن مقالات طراحي وب سايت باشيد ميدانيد که اين عرصه روز به روز در حال تغيير و پيشرفت مي باشد. عقب نبودن از زمانه تنها کليد براي بقاي در اين رشته است.

ما امروز براي شما مقاله اي تدارک ديديم که در حقيقت دورنماي طراحي وب سايت را در سال 2014 بيان مينمايد.

با دقت در مواردي که به عنوان روندهاي طراحي وب سايت ها در سال 2014 مطرح گرديده متوجه خواهيد شد که اين موارد پيشتر نيز در سال 2013 شروع به استفاده گرديده است و عمده اين موارد در حقيقت ادامه رونده و تکميل کننده راه قبل مي باشد. آينده طراحي وب سايت که بسيار روشن است، ولي بايد دانست که براي بقاي خود چه کاري بايد انجام داد، پس همراه ما با اين مقاله باشيد.

طراحي وب سايت که در سال 2014

1- کاهش استفاده از حالت استايل :hover در طراحي سايت
شما هم مثل ما تعجب کرديد؟! درست است، با اين که زمان زيادي نيست که در css ها از :hover استفاده ميکنيم ولي کم کم بايد در طراحي سايت هايمان از اين امکانات چشم پوشي کنيم! چرا ؟! به دو علت، يکي اينکه نتيجه بررسي هاي انجام گرفته در خصوص رفتار کاربران به اين نتيجه رسيده است که کاربران علاقه چنداني به مشاهده توضيحات جانبي با مراجعه روي يک المان ندارند. همچنين اين تحقيقات نشان ميدهد که در بيشتر بازديد ها کاربران متوجه آن ها نيز نميشوند و اطلاعات مورد نشر ما اصلاً نمايش داده نمي گردد.

دليل عمده بعدي که شايد مهمتر از قبلي هم باشد اين است که ابزارهاي لمسي جديد، امکان مشاهده اين موارد را ندارند. گوشي ها و تبلت هاي نسل جديد که کم کم در حال جايگزيني با دستگاه هاي کامپيوتري است ديگر چيزي به عنوان ماوس ندارند و اين يعني ما چيزي به عنوان hover ديگر نخواهيم داشت!

2- jQuery سهم خود را از بازار طراحي سايت از دست خواهد داد.
ما نيز مثل بسياري از شما از با ديدن قابليت هاي اين کتابخانه جاوااسکريپت به وجد آمديم. نه تنها ميتوانيم حرکات و موارد زيبايي به سايت خود در هنگام طراحي اضافه کنيم، بلکه ميدانيم که اجراي آن مشکلي در ساير مرورگرها نيز ندارد. ولي مساله اصلي اين است که طراحي سايت با اين سبک معمولاً حجم زيادي از پهناي باند مورد استفاده سايت را به جي کوئري اختصاص ميدهد! امروزه با توجه به استفاده از css3 که اکثر خصوصياتي که جي کوئري براي ما ايجاد نموده بود را فرآهم مينمايد و همچنين يکسان سازي اکثر مرورگرها در روش استفاده از استايل ها، ديگر نياز چنداني به استفاده از اين ابزار احساس نخواهد شد.

3- مرگ طراحي وب سايت مجزا براي تلفن هاي همراه
طراحي وب سايت مجزا براي تلفن هاي همراه ديگر از آن کشمکش هاي سابقش با طراحي بازخوردي گذشته است و اين نوع طراحي جديد توانسته سهم عمده اي از بازار وب سايت هاي موبايل را نيز فرآهم آورد. شما ديگر نيازي نداريد که 2 وب سايت مجزا با 2 ظاهر و امکانات جداگانه و احياناً مديريت محتواي جدايي داشته باشيد، تنها کافي است در طراحي سايت خود از طراحي بازخوردي استفاده نماييد. همين مساله است که در اين سال بايد در طراحي وب سايت هاي خود از آن بيشتر استفاده نماييم، يعني طراحي سايت بازخوردي به جاي طراحي سايت اختصاصي براي تلفن همراه.

4- بازگشت المان هاي غني به طراحي سايت
شايد شما نيز متوجه اين شده باشيد که استفاده از فلش هاي گرافيکي در اين ساليان روند نزولي داشته است، ولي اين به اين معني نبوده است که استفاده از المان هاي غني مانند ويدئو ها و تصاوير و متون متحرک کاهش يافته است. پيش بيني مي شود در طراحي وب سايت ها مواردي که بيشتر چند رسانه اي هستند جايگاه ويژه تري خواهند يافت و از طريق تکنولوژي ها و استانداردهاي جديد طراحي وب سايت مانند html5 و موارد متحرک آن (HTML5 Canvas)، سهم بيشتري از محتويات سايت ها را به دست مي آورند.