پارامترهای trust flow و citation flow در بهینه سازی سایت

کنترل سئو از اقدامات مهم در پایدار بودن بهینه سازی سایت بشمار میرود برای کنترل این روند باید با پارامتر های کنترل کننده آن آشنا شویم اما برخلاف سایر پارامترهای بهینه سازی سایت، درک این دو پارامتر کمی دشوارتر است. ما در این مقاله سعی داریم تا حد امکان این دو پارامتر تاثیرگذار در بهینه سازی سایت را برای شما شفاف نماییم.

اهمیت پارامترهای گردش (flow):
اگر زمانی کاربرد page rank گوگل در ارزش گذاری سایت ها، از رده خارج شود، پارامترهای جایگزین آن اهمیت بسیاری خواهند یافت. پارامترهایی از جمله؛ نفوذ دامنه (domain authority) و trust flow و citation flow به مرور در حال تبدیل به فاکتورهایی مهم در سیستم رتبه بندی گوگل هستند.
پارامترهای flow به طور روزانه به روزرسانی میشوند، بنابراین از صحت بالایی برخوردار هستند و شما با استفاده از این پارامترها قادر خواهید بود تا حد قابل قبولی اعتبار یک سایت را تخمین بزنید.
Citation flow چیست؟

این پارامتر بر اساس تعداد بک لینک های یک سایت، محاسبه میشود.

Trust flow چیست؟

این پارامتر بر اساس میزان قابل اطمینان بودن و کیفیت بک لینک های یک سایت محاسبه میشود.

نکات:

با افزایش ، citation flow ,trust flow نیز افزایش میابد (لزوما این افزایش به یک میزان نیست) اما برعکس این قضیه صادق نیست؛ یعنی با افزایش trust flow ,citation flow لزوما افزایش نخواهد یافت.

اگر سایت هایی با citation flow بالا سایت شما را لینک کنند، citation flow سایت شما نیز افزایش خواهد یافت.
دریافت بک لینک از سایت هایی با trust flow کم و citation flow بالا نه تنها اثر مثبت بر رتبه سایت شما نخواهد داشت بلکه باعث افت آن خواهد شد.

Citation flow یک سایت ارتباطی با اعتبار بک لینک های آن سایت ندارد.
هر چه کیفیت بک لینک های یک سایت بیشتر باشد، trust flow آن سایت بیشتر خواهد بود.
هر چه trust flow یک سایت بیشتر باشد، رتبه آن سایت در گوگل افزایش خواهد یافت.
چرا در اکثر سایت ها trust flow از citation flow کمتر است؟
جواب این سوال واضح است. ممکن است یک سایت هزاران بک لینک داشته باشد، اما اکثر آن ها بی کیفیت باشد. این سایت قاعدتا بر اساس تعریفی که از پارامتر citation flow ارائه کردیم، citation flow بالایی خواهد داشت اما به دلیل کیفیت پایین بک لینک ها و برا اساس تعریف پارامتر trust flow، trust flow پایینی خواهد داشت. علاوه بر این گرفتن بک لینک از سایت های با اعتبار بالا کار چندان آسانی نیست! بنابراین در اکثر موارد مقدار پارامتر trust flow از citation flow کمتر خواهد بود.