گوگل آلرت چیست

امروز و در اين مقاله مي خواهم در مورد گوگل آلرت يا همان google alert با شما صحبت کنم ، امکاني که مطمئن هستم 90% شما عزيزان از آن خبر نداريد و اصلا نمي دانيد چي هست !!دليل اين بي خبري هم اين است که گوگل زياد در مورد آن صحبت نمي کند.

همين اول يک سوال را در ذهن شما تداعي مي کنم :

اين گوگل آلرت چه ربطي به سئو دارد ؟

(لطفا تا آخر اين مقاله را به دقت مطالعه فرماييد تا به پاسخ برسيد)

گوگل آلرت يکي از مفيدترين و ناشناخته‌ ترين سرويس‌ هاي گوگل است. با اين سرويس مي‌توانيد براي يک يا چندين کليدواژه يک آلرت بگذاريد و هر وقت موضوعي با اين محتوا در وب منتشر شد، گوگل آن را به ايميل شما ميل کند. قطعا هيچ محدوديتي هم در مورد تعداد آلرت‌ها وجود ندارد.

اگر کمي ساده تر بخواهم بگويم بايد گفت فرض کنيد شما عبارتي را در گوگل سرچ مي‌ کنيد. اما مي‌ خواهيد هر چيز جديدي که در مورد آن عبارت به اينترنت اضافه مي‌ شود را هم بدانيد. مثلا اسم خودتان را جستجو مي‌کنيد و تمايل داريد هرگاه نام خودتان در هر نقطه‌اي از وب برده شده از آن باخبر شويد.اينجاست که گوگل آلرت به درد شما خواهد خورد !

در اين مطلب به صورت کامل نحوه‌ي استفاده از گوکل آلرت را به شما آموزش خواهم داد.

ديگر نيازي نيست خودتان به صورت متناوب اينترنت را جستجو کنيد چراکه گوگل اين کار را براي شما انجام مي‌دهد. فقط کافي است که يک آلرت بگذاريد و تنظيم کنيد که در چه بازه‌ي زماني مي‌ خواهيد مطالب جديد به ايميل شما ارسال شود.

براي اين کار از طريق اين لينک به آدرس گوگل آلرت برويد و يا آدرس www.google.com/alerts را در نوار آدرس مرورگر خود تايپ نماييد و سپس با اکانت گوگل خود در آنجا Sign in کنيد.

در کادر آبي که بالاي صفحه است مي‌ توانيد يک آلرت بگذاريد که براي اين کار بايد کليدواژه‌ مورد نظرتان را در نوار سفيد رنگ داخل کادر آبي ، تايپ نماييد.

Google Alerts چيست,آلرت گوگل چگونه کار مي کند,آموزش google alert

وقتي عبارتي را وارد کنيد ، صفحه‌اي جديد باز مي‌ شود و گزينه‌ي CREATE ALERT به رنگ آبي مشخص است (و در پايين اين کادر پيش نمايشي (preview) از آلرت خود را خواهيد ديد).

آموزش گوگل آلرت,تنظيمات google alerts,تنظيمات گوگل آلرت

گزينه‌ي Show options هم سمت راست دکمه‌ آبي است که تنظيمات آلرت است و با زدن آن به ترتيب مواردي همچون بازه‌ي زماني، منبع، زبان، محدوده‌ي جغرافيايي و تعداد لينک‌ها قابل تنظيم است. آخر از همه گزينه‌ Deliver to است که مي‌ توانيد مشخص کنيد که از طريق ايميل يا RSS مطالب را دريافت کنيد.

گوگل آلترس,گوگل آلرت چيست؟

در قسمت اول يعني بازه‌ي زماني که با عبارت How often مشخص شده است، مي‌توانيد گزينه‌ي As-it-happens را انتخاب کنيد که به اين معني است که بلافاصله پس از اينکه مطلب جديدي منتشر شد، گوگل سريعا آن را به ايميل شما خواهد بفرستد.
ساير قسمت ها هم که واقعا ساده هستند.اگر برايتان گنگ بود به اين لينک مراجعه نماييد.
در قسمت پاييني که Me on the web نام دارد، در سمت چپ نام خودتان (نامي که هنگام افتتاح اکانت گوگل داده‌ايد) و در سمت راست آدرس ايميل خودتان را مي‌ بينيد.
در کنار آن‌ها يک علامت + وجود دارد که با زدن آن مي‌ توانيد نام و يا ايميل خود را آلرت بگذاريد و هر وقت در اينترنت نام و ايميل شما نوشته شد، گوگل به شما خبر مي‌دهد.
در قسمت‌هاي پاييني گوگل پيشنهاداتي در حوزه‌هاي مختلف همچون ورزش و تکنولوژي و … را ارائه مي دهد. پس از ساختن آلرت دوباره مي‌توانيد به همان صفحه بياييد و ليست آلرت‌هاي خود را ببينيد و هرکدام را خواستيد ويرايش يا حذف کنيد. از اين سرويس در موارد بسياري مي‌توان استفاده کرد و يکي از پرکاربردترين آنها براي مواقعي است که مي‌خواهيد يک جريان خبري در حال اتفاق را پيگيري کنيد. مثلا لغت «فوتبال» را آلرت کنيد و هروقت خبر جديدي در مورد فوتبال روي داد، گوگل شما را با خبر مي‌کند.
منبع: newseo.ir