هزینه های سئو

اگر کسی به شما گفته که سئو به تنهایی شما را مولتی‌بیلیونر می‌کند یا اگر کسی گفته کار آسانی‌ست یا بالعکس شخصی به شما گفته که بود و نبود سئو یکی است، دروغ گفته!
سئو نه ساده است و نه سخت. نه به تنهایی باعث موفقیت وب‌سایت شما می‌شود نه بدون آن، موفقیت وب‌سایت ممکن خواهد بود. در یک کلام: شما باید سئو را به شکل مدیریت شده و با استراتژی بلند مدت پیگیری کنید و در عین حال، دلخوش و دلبسته به این نباشید که سئو معجزه کند.

هزینه‌هایی که باید برای سئو بپردازید، به گمان من، بیش‌تر از هزینه‌ی مالی، هزینه‌ی فکری و هزینه‌ی زمانی است. اگر عجله دارید، به فکر شغل دیگری باشید. سئو کار یکی دو ماه نیست و صبر، تداوم و تیزهوشی می‌خواهد. اگر وب‌سایتی دارید که تاکنون اصلا به فکر بهینه‌سازی آن نبوده‌اید، خب، اشتباه بزرگی کرده‌اید! اما اگر باز هم همین‌طور بی‌خیال سئو بمانید، اشتباه بزرگ‌تری مرتکب شده‌اید.
وقت صرف کنید و مقالات مختلف را مطالعه کنید. قدم به قدم جلو بروید و نظرات متفاوت را بشنوید. به یک وب‌سایت و یک مرجع اکتفا نکنید. اگر این مقاله را در مورد سوال سئو چیست مطالعه می‌کنید، دیگر وب‌سایت‌های مشابه را نیز برای این سوال جستجو کنید. علاوه بر آن به حرف‌های همه‌ گوش نکنید! سوا از سطح دانش نویسنده‌های مطالب، گاها استراتژی یا تکنیکی برای سئو در گذشته به خوبی جواب می‌داده که امروز دیگر آن تاثیر سابق را ندارد. از این رو پیشنهاد می‌کنم، هم‌چنان که در بسیاری مشاغل امروز، تسلط بر زبان انگلیسی اگر مساله‌ی اصلی نباشد، قطعا باعث پیشرفت بیش‌تر و به‌روز‌تر می‌گردد، به شکل مداوم به وب‌سایت‌های به‌روز و تقریبا مرجع برای مسائل سئو مراجعه کنید و اگر لازم است، برای همین یک قلم کار هم که شده زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.