9 استراتژی حیاتی در تجارت الکترونیک

در این مقاله به معرفی استراتژی های حیاتی و کارآمد در تجارت الکترونیک خواهیم پرداخت و روش ها و اصولی که باعث موفقیت شما در کسب و کارتان میشود را توضیح میدهیم . تولید محتوای مناسب و آفر های فروش مهمترین آنها میتواند باشد.

 

1) آیا میدانید مشتریان شما واقعا چه کسانی هستند؟ زمان آن فرا رسیده است تا دریابید . مشتریانتاان را شناسایی کنید. و سعی کنید محتویات سایت خود را به تک تک مشتریان خود آدرس بدهید.

2) آیا در طراحی سایت خود بر محتوا و ساختار ساید خود تا کید کرده اید (نقاط قوت سایت خود را بصورت بارز مشخص کرده اید)

3) آیا محتوای سایت شما واقعا برای مشتریان شما مفید هست؟ محتوای شما باید یا عملگرایانه یا اطلاعات مفید و یا مباحث آموزشی مفید باشد. آیا این مطالب باید برای اهداف خاصی تهیه شده است ؟ اگر مطالب شما مفید نباشد مشتریان و یا دنبال کنندگان شما جدا خواهند شد. یک برنامه زمان بندی برای مقاله های خود درست کنید، سعی کنید از فروش های ویژه و پیشنهاد های جذاب در سایت استفاده کنید.

4) آیا کمپانی شما و کارمندانتان در انجام فعالیت های آنلاین مهارت و توانایی لازم را دارد. و آیا طرف مقابل شما در پاسخ دادن به شما چقدر مهارت دارد. با الگوریتم مرغ زرین بال (hummingbird) گوگل همراه باشید

5) آیا صفحه ی بلاگ در سایت شما قرار داده شده است. اگر وجود ندارد باید بدانید که مهمترین و موثرترین ابزار جذب مشتریان خود را از دست داده اید. با محتوای صرفا تبلیغاتی بازدید کنندگان را از خود دور خواهید کرد ، اما بجای این کار میتوانید با محتوای قوی عامل جذب بازدید کنندگان خود باشید. دانش را به انتشار بزارید و اعتماد جلب کنید.

بازاریابی محتوا

6) آیا از هنرها و علم سئو و بهینه سازی سایت در وب سایت خود استفاده کرده اید؟ جستجوی واقعی نام شما توسط موتور های جستجو که بتواند برای شما موفقیت به ارمغان بیاورد ناشی از چشم انداز صحیح شما میباشد. دوری از شبکه های اجتماعی و بهینه سازی سایت شما را به مشکل خواهد انداخت.

7) شما به شبکه های اجتماعی به عنوان یک کار شبکه ای نگاه میکنید؟ معمولا انسان ها تمایل دارند با افرادی که آن ها را میشناسند معاملات خود را انجام دهند. اعتماد یعنی پذیرفتن ابزار شبکه های اجتماعی برای ارتباط با افراد دیگر، زیرا آنها بینندگان مطالب شما هستند.

8) آیا آفر(پیشنهاد های جذاب) که مربوط به اهداف شما باشد را ایجاد کرده اید؟ جویندگان یابندگان هستند. در فروش خود سطوح مختلفی را در نظر بگیرید تا افراد مختلفی بتواند از شما خرید کنند. هر آفر میتواند به مشتریان شما اضافه کند.

9) چشمان خود را از آنالیز اطلاعات خود بر ندارید. آنالیز داده ها و اطلاعات و تراکنش هایی که در سایت شمات اتفاق می افتد، میتواند اطلاعات بسیار مفیدی در مورد تعداد بازدید کنندگان سایت ، محبوب ترین صفحات سایت شما یا نرخ تبدیل بازدید کنندگان شما به مشتریانتان به شما ارائه کند. و یا میزان روند سایت شما در مقابل تغییرات الگوریتم های موتور های جستجو را به شما نشان دهد.