وقتهای مناسب برای آب نوشیدن

هر انسانی می داند که آب برای سلامتی انسان لازم است و هر شخص هر روز باید ۱٫۵ تا ۲ لیتر آب بنوشیم. البته این مقدار برای همه یکسان نیست و از فردی به فردی دیگر ، فرق می کند. مثلاً اگر اهل ورزش هستین یا در مکانی زندگی میکنیم که هوایش گرم است، باید آب بیشتری بنوشیم. ولی خیلی از ما از زمان مناسب آب نوشیدن اطلاعاتی نداریم
زمان هایی از روز و شب که ما اقدام به نوشیدن آب می کنیم، بسیار مهم هستند. پزشکان توصیه می کنند که قبل از خواب، یک لیوان آب بنوشیم. علت هم این است که وقتی که بر روی تخت به صورت طاق باز دراز می کشیم، پاها و کلیه ها در یک سطح و در یک ارتفاع قرار می گیرند. بدین ترتیب، کار کلیه ها برای تصفیه مایعات بدن، آسان تر و سریعتر خواهد بود.
همچنین، نوشیدن آب در زمان های معین از شبانه روز به بدن کمک می کند تا همیشه مقدار کافی آب در خود داشته باشیم. بنابراین، بر طبق برنامه زیر عمل کنید تا بیشترین فایده رو از آبی که می نوشید، به دست بیاورید:
هر روز صبح، بلافاصله بعد از اینکه از خواب بیدار شدید، یک تا دو لیوان آب بنوشید تا اندام های داخلی بدن، فعال شده و سموم ازبدن، دفع شوند.
نیم ساعت قبل از خوردن وعده های غذا، آب بنوشید تا دستگاه گوارش، عملکرد بهتری داشته باشد.
قبل از اینکه دوش بگیرید، یک لیوان آب بنوشید. این کار به کاهش فشار خون کمک می کند.
نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب شبانه، خطر سکته و حمله قلبی رو کاهش می دهد.
توجه داشته باشید که در مواقع دیگر روز هم باید آب بنوشید تا آبرسانی کافی به بدن صورت بگیرد اما موارد ذکر شده در فوق رو هم حتماً رعایت کنید. یعنی مثلا در هنگام بیدار شدن و قبل از خواب، نوشیدن یک لیوان آب رو فراموش نکنید. سعی کنید که آبی که در ابتدای صبح می نوشید، گرم باشد تا روده ها و دستگاه گوارش رو نرم کرده و آماده فعالیت نماید.
یک نکته جالب درباره نوشیدن آب قبل از خواب این است که آب از انقباض عضلات پا که در طول شب اتفاق می افتد، جلوگیری می کند. ماهیچه های پا نیاز به آب کافی دارند و اگر با کمبود آب مواجه شوند، شروع به منقبض شدن نموده و این امر به درد در ناحیه پاها منجر می شود. پس نوشیدن آب به از بین بردن درد شبانه پاها هم کمک می کند.
منبع : yeka.ir