بررسی معضل رمالی و جن گیری

استاد علی اکبر رائفی پور با استناد به قرآن و روایات تأئید شده و ذکر مثالها، نکاتی در زمینه جن گیری و ماهیت جن را مورد بررسی قرار دادند، از جمله:

آفرینش این موجودات قبل از انسان، عمر طولانی، توانایی ازدواج و زاد و ولد، تغذیه متفاوت با انسان، وجودشان در دنیای مادی، نامرئی بودن، توانایی دیدن انسانها، مذهب، مکان‌ها و اشیاء مورد علاقه یا مورد تنفرشان، توانایی جابه جایی اجسام، نداشتن قدرت آینده بینی، توانایی درمان یا ایجاد بیماری، قادر به ایجاد جدایی بین همسران، ازدواج و زنا با جن، القای ایده و فکر، برآوردن آرزوها، جایگاه پایین ترشان در کائنات نسبت به انسان (موجب تعالی انسان نمی‌شوند)، نداشتن پیامبران دارای شریعت، دسترسی به شبه غیب.

همچنین موضوعاتی از قبیل سحر، تسخیرات و احضار ارواح نیز مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه علاقه غرب نسبت به این موضوعات و حتی سعی بر گسترش دیدگاه جن پرستی نوین در جهان از سوی آنها مطرح شد. جن پرستی نوین به این معنی که«یک انرژی هوشمند و یک آگاهی عظیم در جهان وجود دارد که انسان می‌تواند به وسیله موجودات غیر ارگانیک به این آگاهی عظیم وصل شود تا به همه خواسته هایش برسد».

با جمع بندی همه‌ی این نکات می‌توان به مسئله ترویج دین نوین جهانی با ایجاد فرقه‌ها و عرفان‌های نو ظهور بر پایه جن پرستی نوین رسید که در همه آنها مشخصات واحدی وجود دارد، مانند: هماهنگ بودن همه اجزای جهان و انسان که جزئی از این مجموعه است، مادر زمین یا روح مقدس حاکم بر جهان، تناسخ، حذف نام خدا و دیدگاه «چنان کن آنچه خواهی کل شریعت بود». جن گیری

این فضا که در آخرالزمان به شدت پر رنگ می‌شود راه‌های مقابله ای نیز دارد.
با رجوع به قرآن کریم و روایات مستند در این زمینه می‌توان به نتایجی راه گشا و مطمئن دست یافت. این جریان به شدت از ولایت الله و ولایت امیرالمؤمنین،علی (ع) هراس دارد. شیطان و مریدانش هیچ سلطه ای بر کسانی که مؤمن حقیقی به خدا و ولایت اهل بیت هستند، ندارند.
پیامبر صلى‏ الله علیه ‏و ‏آله :
اِنَّما مَثَلُ اَهْلِ بَیْتى فیکُمْ کَمَثَل سَفینَهِ نوحٍ علیه ‏السلام مَنْ(رَکِبَهَا) دَخَلَها نَجا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْها غَرِقَ؛
مَثَلِ اهل بیت من، همانند کشتى نوح است که هر کس سوار آن شد، نجات یافت و هر کس رهایش کرد، غرق گردید.