طراحی وب سایت B2B

طراحي سايت B2B با وجود اين که زمان زيادي از مطرح شدن آن نمي گذرد اما با اين حال در زمينه تجارت هاي الکترونيک که در جهان معاصر بسيار رواج يافته است يکي از بهترين و قوي ترين خدمات است . در زماني کوتاه اين تجارت الکترونيک با سرعت فراواني رشد کرد و وب سايت هاي زيادي در اين زمينه طراحي شدند و به کار مشغول هستند نظير علي بابا .
بسياري از افراد هستند که معناي وب سايت b2b را با وبسايت b2c اشتباه مي گيرند. اين دو با هم تفاوت هايي دارند ، در وب سايت b2b در حقيقت هدف از سايت ايجاد کردن نوعي رابطه و ارتباط بين توليد کننده و فروشنده است يا ما بين دو خدمات دهنده کالا و اصلا در اين بين صحبتي از مصرف کننده نهايي نيست و آن را ملاک قرار نمي دهند .
B2B تجارتي است که معناي لغوي فارسي آن تجارت بنگاه تجاري با بنگاه تجاري ديگر است . پس B2B ارتباطي است تجاري که بين دو يا چندين سازمان ، توليد کننده و مصرف کننده ، موسسه با مصرف کنندگان و يا ساير تجار در جهان انجام ميشود .
در دنياي پيشرفته ي امروزي سايت هايي که مدل اقتصادي B2B طراحي و پياده سازي مي شوند در واقع جز پر کاربرد ترين و پر درآمدترين سايت ها در دنياي اينترنت هستند. از معروفترين اين وب سايت ها ميتوان به سايت هاي علي بابا اشاره کرد که خيلي از افراد با آنها اشنايي دارند و از طرز کار آنها با خبر هستند .

در ايران هم طراحي وب سايت B2B با مدل هاي اقتصادي مختلف اين روز ها بسيار باب شده و با اين وجود که اين نوع سايت ها عمر زيادي ندارند و کاملا نو و جديد هستند ، اما باز هم در بين سايت هاي موفق اينترنتي قرار گرفتند و جز ء آنها به شمار مي آيند .به عنوان مثال و نمونه ، سايت علي بابا هزاران مخاطب و ببينده در طول روز دارد و تعداد زيادي از شرکت ها و موسسات هستند که براي انجام معامله هايشان به اين وبسايت مراجعه مي کنند و از آن استفاده مي کنند .
طراحي پرتال هاي تجارت الکترونيک و طراحي وب سايت B2B امکان اين را دارد که به معرفي بنگاه پرداخته و ارتباط بنگاه توليد کننده را با مصرف کنندگان و خريدارانش در هر جايي از دنيا که هستند ايجاد و فراهم کند و به جز اين مورد و بحث کارايي آن ، براي موسسه هايي که کار واسطه گري دارند و دايرکتوري هاي تجاري مي تواند وظيفه ي معرفي کردن کالاهاي توليدي يک توليد کننده را به مصرف کننده ي نهايي خود به عهده بگيرد ، اين بسيار اهميت دارد زيرا از بزرگترين تجارت هايي که در دنياي امروزي مطرح است و بسيار مورد توجه است ، تجارت B2B مي باشد. راهکارهايي که به تجارت الکترونيک B2B مربوط است هم اکنون از حرفه اي ترين نوع مدل تجارت الکترونيک بوده مورد توجه توليد کنندگان يا واسطه هاي تجاري کشور و سازمان ها است .
برخي از مزيت هاي طراحي سايت B2B:
مديريت قدرتمند سايت
بخش مخصوص به خريد و فروش آسان و بدون واسطه
انجام صحيح دسته بندي ها که متناسب با مشاغل انجام ميگيرد
بخش جست و جو بر اساس دسته بندي هاي مشخص شده
ايجاد بخش رايگان تبليغ که اين بخش براي جذب بيشتر مخاطب و مشتري انجام ميشود