سوالات متداول در زمینه سئو

چرا بايد سايت خود را، سئو کنيم؟!
اهميت سئو کردن سايت از آنجا ناشي مي شود که اکثر مردم از موتورهاي جستجو براي رسيدن به مطلب يا محصول مورد نظر خود استفاده ميکنند.و اهميت سئو کردن جايي به اوج خود ميرسد که اکثر مردم فقط به صفحه‌ي اول نتايج جستجو نگاه ميکنند. بنابراين براي داشتن ترافيک بالا از طرف موتورهاي جستجو، اين مسئله الزامي است که سايت شما در صفحه‌ي اول نتايج جستجو قرار گيرد.

اهميت سئو در چيست؟!
مهمترين ويژگي که سئو دارد، هدايت بازديد کننده هدفمند به سايت شما به صورت رايگان است. کمتر روش بازاريابي اينترنتي به صورت رايگان را پيدا خواهيد کرد که افرادي را به سمت سايت شما هدايت کند که قصد خريد کالا و خدمات سايت شما را دارند. گوگل نه تنها چنين کاري انجام مي دهد بلکه آنها را زماني که به سايت شما هدايت مي کند که در مرحله تصميم گيري براي خريد هستند و بنابراين بازدهي سئو بيشتر از تمام روش هاي تبليغاتي ديگر است.

چه کساني به سئو نياز دارند؟!

هر سايتي که به دنبال تجارت پويايي است، بايد وب خود را براي موتور جستجو بهينه سازي کند. هدف يک وب سايت جلب بيشتر کاربران اينترنتي مي باشد، و مطالعات نشان داده است که بسياري از کابران اينترنتي، وب سايت ها از طريق موتورهاي جستجوي پيدا کرده اند. اگر شرکت شما نظر به طراحي يک وب سايت جديد يا طراحي پرتال و يا به روز کردن وب سايت قديمي خود را دارد بايد براي پيشرفت بايد SEO را در الويت قرار داد. به ياد داشته باشيد که SEO شما را در بازار معرفي مي کند.

چه کساني بايد سئو را ياد بگيرند؟

فرآيند کارهاي سئو به اين صورت است که تمام اجزا يک وب سايت بايد با در نظر گرفتن اهميتي که در زمينه سئو و تقابل با مخاطب سايت دارند برنامه ريزي و پياده سازي شوند. بخش اعظمي از سئو به نوع طراحي سايت بر مي گردد و بخش ديگر آن به نحوه توليد محتوا و عوامل خارجي. در واقع براي موفقيت يک سايت در سئو حتي گرافيست سايت بهتر است با اصول آن آشنايي لازم را داشته باشد، چه برسد به افرادي که ميخواهند در سايت محتوا قرار دهند.

برخلاف تصور سئو علمي نيست که مختص به طراحان سايت و يا متخصصين سئو باشد و آشنايي در حد کم براي تمام افرادي که با يک وب سايت درگير هستند لازم است.

فرآيند کارهايي که بايد در زمينه سئو انجام شود،به چه صورت است؟!
فرآيندهايي که بايد در زمينه سئو انجام شود از زماني طراحي گرافيک و چيدمان سايت شروع ميشود، با نحوه کد نويسي و معماري سايت ادامه پيدا ميکند و با توليد محتواي مفيد و مناسب تکميل مي شود. قطعا توليد محتواي مناسب بخش مهمي از سئو است و پس از اين مرحله فعاليت بر روي عوامل خارجي مي تواند موفقيت يک سايت را تضمين کند، از جمله اين عوامل مي توان به افزايش سرعت لود شدن سايت، قدمت سايت، فعاليت در شبکه هاي اجتماعي و… اشاره کرد. بنابراين سئو به همه جوانب سايت مربوط است.

تفاوت بين سئو ، بهينه سازي سايت و ارتقا سايت چيست؟!
در زبان انگليسي عباراتي وجود دارند که در زبان فارسي چند عبارت معادل دارند و با چند کلمه مختلف ترجمه شده اند. جالب اينجاست که پس از مدتي هر کدام از اين عبارات ترجمه شده در فارسي معناي مختلفي به خود ميگيرند! در واقع عبارات سئو ، بهينه سازي سايت و ارتقا سايت همگي معادل عبارت SEO به انگليسي هستند که مخفف Search Engine Optimization است.

البته اگر شما با يک انگليسي زبان حرف بزنيد و SEO را سئو تلفظ کنيد هرگز متوجه نخواهد شد که منظور شما چيست، زيرا در واقع تلفظ درست SEO عبارت اس اي او مي باشد. بنابراين کلمه سئو در هيج جاي دنيا به گوش فعالان و متخصصان اين زمينه آشنا نيست!

آيا سئو سايت فعاليتي است که پس از مدتي خاتمه مي يابد؟!
خير، سئو يک فعاليت دائمي و دراز مدت است. در طول زمان الگوريتم هاي گوگل تغيير مي کند، وضعيت رقباي شما متفاوت مي شود و نيازهاي شما نيز تغيير مي کند. بنابراين سئو يک بخش اساسي و دراز مدت در هر سايت اينترنتي است.

چرا موتور هاي جستجو نمي توانند سايت شما را بدون سئو کشف کنند؟!
موتور هاي جستجو باهوش هستند اما هنوز نيازمند کمک هستند.موتور هاي اصلي هميشه در حال ارتقاء تکنولوژي براي کشف بيشتر و بهتر وب و انعکاس آن به کاربران هستند.به هر حال ، هميشه يک محدوديت براي نتايج موتور هاي جستجو وجود دارد.همانطور که SEO (بهينه سازي وب) مي تواند براي شما بازديدکننده هاي زيادي را فراهم کند در طرف مقابل با يک حرکت اشتباه توسط شما مي تواند سايت شما را از موتور ها پنهان کند و احتمال شناسايي سايت شما را به حداقل برساند.
سئو همچنين در ارتقاء رتبه ي سايت تاثير بسزايي دارد بنابراين محتواي سايت شما مي تواند در اولويت هاي بهتري براي کشف شدن قرار بگيرند.اينترنت در حال پيشروي به سوي رقابتي شدن است پس داشتن يک درک صحيح از سئو و روش هاي ارتقا آن از اهميت فراواني برخوردار است.
کلمه ي سئو پيچيده است اما کاربران مي توانند به راحتي مفهوم آن را درک کنند.حتي ذره اي دانش بيشتر در اين موضوع مي توانند بسيار حائز اهميت باشد.

اولين قدم براي يادگيري سئو چيست؟!
در اولين مرحله پيشنهاد ميکنم مقالات مختلف موجود در اينترنت و کتابهايي که در اين زمينه منتشر شده است را مطالعه کنيد. همواره سعي کنيد به صورت علمي به موضوع نگاه کنيد و ساختار موتورهاي جستجو و عواملي که در رتبه بندي دخيل هستند را به خوبي و با ديد منطقي ياد بگيريد. پس از اين مرحله با انجام آزمايشات علمي بر روي سايت هاي آزمايشي و همچنين راه اندازي سايت و بهبود وضعيت آن مي توانيد به صورت عملي با دنياي سئو درگير شويد.

سئو کار يا متخصص سئو کيست؟!
متخصص سئو به کسي گفته مي‌شود که پاسخ دقيقه به سوال سئو چيست دارد و به تمامي فعاليت هايي که در زمينه بهينه سازي سايت بايد انجام شود احاطه کافي داشته باشد و از الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجوي برتر همچون گوگل آگاهي کافي داشته باشد تا بتواند صفحه وب منتخب براي عمليات سئو را بر طبق خواست خود در رتبه‌هاي بالاتر قرارد دهد.