۵ قدم برای جلوگیری از سئو منفی

از زماني که آپديت هاي جديد گوگل ارائه شده اند بحث سئو منفي و اين که آيا سئو منفي وجود دارد يا نه بسيار داغ است.بسياري بر اين باور هستند که تمامي اين ها بيش از تئوري نيستند و اين کار غيرممکن است و بعضي ديگر براين باور هستند براساس تجربه و اطلاعات به دست آمده اين کار ممکن است.خود گوگل اعلام ميکند که چيزي به نام سئو منفي وجود ندارد.


سئو منفي

پيش از رسيدن به اصل موضوع و معرفي روش هاي جلوگيري کمي در مورد سئو منفي ( Negative SEO ) توضيح ميدهيم.

سئو منفي به کارهايي گفته ميشوند که شما براي سايت هاي رقيب خود انجام ميدهيد تا جايگاه آنها در نتايج جستجو را کاهش دهند و يا به طور کلي آنها را از نتايج جستجو حذف کنند.

صحبت هاي در مورد اين روش بسيار زياد است بسياري معتقد هستند که اين کار غيرممکن است و خود گوگل هم بسيار اصرار دارد که اين روش وجود ندارد اما افرادي هم هستند که معقتد هستند اين کار عملي هست و البته نمونه هايي هم وجود دارد که اثبات ميکنند اين کار عملي است.اما نکته اينجاست اگر هم اين کار عملي باشد,مطمئنا هزينه و وقت زيادي را بايد صرف آن کرد و نبايد انتظار بازده سريع داشت.

در زير ? روش براي شناسايي و جلوگيري از سئو منفي ذکر شده است.

ايميل: از سرويس دريافت ايميل گوگل وبمستر تولز استفاده کنيد و همچنين اطلاعات خود را در بينگ وبمستر تولز به روز رساني کنيد تا در هنگام دريافت پيغامي آن را دريافت کنيد.توصيه ما به شما اين است که بر روي حالت هفنگي ( Weekly ) قرار بدهيد اما حالت هاي ماهانه و روزانه هم خوب هستند.
تنظيم اخطار:
?. گوگل

الف) براي نام سايت خود اخطار ( Alert ) قرار دهيد.

ب) براي آدرس سايت اخطار قرار دهيد.

ج) براي کلماتي که ممکن است از طريق آنها سايت شما صدمه ببيند اخطار قرار دهيد.اين کار را به صورت site:yourdomain.com keyword انجام دهيد.

?. گوگل آناليتيکز: از طريق اين آموزش براي گوگل اناليتيکز اخطار تنظيم کنيد.اخطار را در بخش هاي زير تنظيم کنيد:

الف) افت ناگهاني و شديد آمار بازديد

ب) کاهش ميزان اشنراک

ج) افزايش ميزان Bounce Rate

بررسي سايت: سايت خود را در بازه هاي زماني متفاوت مورد بررسي قرار دهيد.ميتوانيد کسي را استخدام کنيد که هر روز يا هر هفته سايت شما را در کلمات کليدي که مدنظرتان است مورد بررسي قرار دهد.اين فرد بايد چک کند که ايا شما افت شديد داشته ايد و يا حتي از نتايج به طور کل حذف شده ايد يا نه.
رديابي لينک ها: لينک هاي ارسال شده به وبسايتتان را از طريق سايت هايي مانند Open Site Explorer يا AHREF’s مورد بررسي قرار دهيد.فاکتورعاي لينک ها را مورد بررسي قرار دهيد مقصود ما از فاکتورها نکاتي است مانند Authority که تاثير مستقيم در سايت شما دارند.اگر تغيير شديد و قابل بررسي اي در لينک ها و فاکتورهاي مورد بررسي ديديد دقت خود را افزايش دهيد.
بررسي لينک هاي ورودي جديد: اين بخش کمي پيچيده و سخت است.اما زماني که ياد گرفتيد خيلي سريع تر خواهد شد و ما با يکي از تکنيک هاي Link Building آشنا خواهيد شد.وارد پنل گوگل وبمستر تولز و بينگ وبمستر تولز خود بشويد و ليست سايت هايي که به شما لينک داده اند ( Referring domains ) مربوط به ماه هاي قبل و ماه قبل را دريافت کنيد و در کنار هم قرار بديد.آنهايي که ? بار آمده اند را حذف کنيد و ليست را محدود به سايت هايي کنيد که فقط يک بار به شما لينک داده اند.اين دسته از لينک ها را براي بررسي موارد عحيب و شک برانگيز مورد بررسي قرار بدهيد.همه چيز را مورد بررسي قرار دهيد حتي به وبسايت ها سر بزنيد و Anchor text و يا مکاني که لينک قرار گرفته اند را مورد بررسي قرار دهيد.
با اين ? راه نسبتا ساده شما ميتوانيد از سايت خود در مقابل سئو منفي محافظت کنيد.اگر ميخواهيد کاملا مطمئن باشيد سعي کنيد سايتي بسازيد که در مقابل سئو منفي مقاوم باشد و در دسترس هر فرادي نباشد.به فکر قرار گرفتن در رتبه هاي بالا نباشيد و به جاي آن سعي کنيد روابط و لينک هاي درست ايجاد کنيد.دوست داشته باشيد يا نه در انتها لينک هاي شما بايد از طرف موتورهاي جستجو مورد تاييد قرار بگيرند.

 

اين مقاله ترجمه شده پست ?Easy Steps To identify And Prevent Negative SEO ميباشد. 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ