۵ قدم برای جلوگیری از سئو منفی

از زمانی که آپدیت های جدید گوگل ارائه شده اند بحث سئو منفی و این که آیا سئو منفی وجود دارد یا نه بسیار داغ است.بسیاری بر این باور هستند که تمامی این ها بیش از تئوری نیستند و این کار غیرممکن است و بعضی دیگر براین باور هستند براساس تجربه و اطلاعات به دست آمده این کار ممکن است.خود گوگل اعلام میکند که چیزی به نام سئو منفی وجود ندارد.


سئو منفی

پیش از رسیدن به اصل موضوع و معرفی روش های جلوگیری کمی در مورد سئو منفی ( Negative SEO ) توضیح میدهیم.

سئو منفی به کارهایی گفته میشوند که شما برای سایت های رقیب خود انجام میدهید تا جایگاه آنها در نتایج جستجو را کاهش دهند و یا به طور کلی آنها را از نتایج جستجو حذف کنند.

صحبت های در مورد این روش بسیار زیاد است بسیاری معتقد هستند که این کار غیرممکن است و خود گوگل هم بسیار اصرار دارد که این روش وجود ندارد اما افرادی هم هستند که معقتد هستند این کار عملی هست و البته نمونه هایی هم وجود دارد که اثبات میکنند این کار عملی است.اما نکته اینجاست اگر هم این کار عملی باشد,مطمئنا هزینه و وقت زیادی را باید صرف آن کرد و نباید انتظار بازده سریع داشت.

در زیر ۵ روش برای شناسایی و جلوگیری از سئو منفی ذکر شده است.

ایمیل: از سرویس دریافت ایمیل گوگل وبمستر تولز استفاده کنید و همچنین اطلاعات خود را در بینگ وبمستر تولز به روز رسانی کنید تا در هنگام دریافت پیغامی آن را دریافت کنید.توصیه ما به شما این است که بر روی حالت هفنگی ( Weekly ) قرار بدهید اما حالت های ماهانه و روزانه هم خوب هستند.
تنظیم اخطار:
۱. گوگل

الف) برای نام سایت خود اخطار ( Alert ) قرار دهید.

ب) برای آدرس سایت اخطار قرار دهید.

ج) برای کلماتی که ممکن است از طریق آنها سایت شما صدمه ببیند اخطار قرار دهید.این کار را به صورت site:yourdomain.com keyword انجام دهید.

۲. گوگل آنالیتیکز: از طریق این آموزش برای گوگل انالیتیکز اخطار تنظیم کنید.اخطار را در بخش های زیر تنظیم کنید:

الف) افت ناگهانی و شدید آمار بازدید

ب) کاهش میزان اشنراک

ج) افزایش میزان Bounce Rate

بررسی سایت: سایت خود را در بازه های زمانی متفاوت مورد بررسی قرار دهید.میتوانید کسی را استخدام کنید که هر روز یا هر هفته سایت شما را در کلمات کلیدی که مدنظرتان است مورد بررسی قرار دهد.این فرد باید چک کند که ایا شما افت شدید داشته اید و یا حتی از نتایج به طور کل حذف شده اید یا نه.
ردیابی لینک ها: لینک های ارسال شده به وبسایتتان را از طریق سایت هایی مانند Open Site Explorer یا AHREF’s مورد بررسی قرار دهید.فاکتورعای لینک ها را مورد بررسی قرار دهید مقصود ما از فاکتورها نکاتی است مانند Authority که تاثیر مستقیم در سایت شما دارند.اگر تغییر شدید و قابل بررسی ای در لینک ها و فاکتورهای مورد بررسی دیدید دقت خود را افزایش دهید.
بررسی لینک های ورودی جدید: این بخش کمی پیچیده و سخت است.اما زمانی که یاد گرفتید خیلی سریع تر خواهد شد و ما با یکی از تکنیک های Link Building آشنا خواهید شد.وارد پنل گوگل وبمستر تولز و بینگ وبمستر تولز خود بشوید و لیست سایت هایی که به شما لینک داده اند ( Referring domains ) مربوط به ماه های قبل و ماه قبل را دریافت کنید و در کنار هم قرار بدید.آنهایی که ۲ بار آمده اند را حذف کنید و لیست را محدود به سایت هایی کنید که فقط یک بار به شما لینک داده اند.این دسته از لینک ها را برای بررسی موارد عحیب و شک برانگیز مورد بررسی قرار بدهید.همه چیز را مورد بررسی قرار دهید حتی به وبسایت ها سر بزنید و Anchor text و یا مکانی که لینک قرار گرفته اند را مورد بررسی قرار دهید.
با این ۵ راه نسبتا ساده شما میتوانید از سایت خود در مقابل سئو منفی محافظت کنید.اگر میخواهید کاملا مطمئن باشید سعی کنید سایتی بسازید که در مقابل سئو منفی مقاوم باشد و در دسترس هر فرادی نباشد.به فکر قرار گرفتن در رتبه های بالا نباشید و به جای آن سعی کنید روابط و لینک های درست ایجاد کنید.دوست داشته باشید یا نه در انتها لینک های شما باید از طرف موتورهای جستجو مورد تایید قرار بگیرند.

 

این مقاله ترجمه شده پست ۵Easy Steps To identify And Prevent Negative SEO میباشد.