چرا باید محتوای طولانی و همیشه سبز تولید کنید

کسب‌وکارهای کوچکی که محتوای کوتاه تولید می‌کنند چون فکر می‌کنند مخاطبان وقت، حوصله و زمان خواندن و دنبال کردن محتوای طولانی و همیشه سبز را ندارند در واقع اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شوند. این روزها تولید محتوای طولانی و همیشه سبز و مرتبط کاری بسیار لازم و ضروری است.

محتوای طولانی و همیشه سبز در موتورهای جست‌وجو رنک بیشتری می‌گیرد، به خالقان محتوا اجازه می‌دهد که بتوانند حضور خود در اینترنت را پر رنگ‌تر کنند، نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار را بیشتر کنند و تعامل و اعتبار اجتماعی خود را به شدت افزایش دهند. اگر مشتاقانه به دنبال این هستید که بدانید گوگل در دنیای محتوا محور امروزی بیشتر به چه چیزی اهمیت می‌دهد، باید بدانید که این محتوای عمقی و مرتبط است که به چند دلیل همیشه برتر است.

به این ۳ دلیل باید محتوای طولانی و همیشه سبز را بهترین دوست جدید خود بدانید
خیلی از صاحبان کسب‌وکارها تصور می‌کنند که یک استراتژی بازاریابی محتوا به اندازه یک مکالمه دوستانه بین دو دوست صمیمی، آسان و بی دردسر است. معمولا این افراد چنین حقیقتی را نادیده می‌گیرند که حتی ساده‌ترین نوع مکالمه اجتماعی، طرفین مکالمه را وادار می‌کند که از قوانین رفتاری خاصی پیروی کنند. طرفین مکالمه باید به حرف‌های طرف مقابل خود علاقه‌مند باشند، به جای بحث کردن با هم صحبت کنند، بدون قضاوت کردن زود هنگام به نظرات طرف مقابل احترام بگذارند، و از همه مهم‌تر باید قبول کنند که ممکن است دیدگاه‌های‌شان با هم متفاوت باشد ولی در عین حال باید از نظرات مشترک یکدیگر نیز نکات جدیدی بیاموزند.

محتوای طولانی و همیشه سبز سئوموز

یک محتوای خوب هم درست به اندازه یک مکالمه بین دو نفر که به یکدیگر اهمیت می‌دهند موثر و پر جزئیات است. وقتی می‌خواهید ایده‌های خود را با کسی برای شما ارزش دارد به اشتراک بگذارید، مسلما نمی‌خواهید حرفی بزنید که به ضررتان تمام شود یا اینکه حرف‌تان به اندازه کافی شفاف و واضح نباشد. با همین منطق متوجه می‌شوید که در مقایسه با آن پست‌های کوتاهی که هر از گاهی در وبلاگ خود منتشر می‌کنید، پست‌های طولانی نتایج بهتری به دنبال دارند و بهتر می‌توانند رضایت بازدیدکننده را جلب کنند.

این سه دلیل قانع کننده است برای اینکه چرا محتوای طولانی می‌تواند (و باید) قدرتمندترین سلاح شما برای جلب رضایت بازدیدکننده‌ها باشد.

۱- گوگل عاشقش است
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که صاحبان کسب‌وکارهای کوچک این روزها با آن روبه‌رو هستند تولید محتوای باکیفیتی است که هم برای انسان‌ها و هم ماشین‌ها باارزش به شما برود. برای ارج نهادن به تولید محتوای باکیفیت و تلاش‌های بسیار در زمینه بازاریابی و در عین حال پاک نگه داشتن صفحات نتایج موتور‌های جست‌وجو یا SERPها، گوگل ویژگی in-depth article را معرفی کرد تا به کاربران اجازه دهد که بتوانند از نتایج جست‌وجویی استفاده کنند که برای کمک کردن به آنها برای تحقیق کردن و رسیدن به اطلاعاتی بیشتر و کامل‌تر طراحی شده است. گوگل به شما اجازه می‌دهد که بدانید برای بهینه سازی برای این ویژگی باید چه قدم‌هایی را طی کنید و به شما امکان دسترسی به متدهای خیلی خوبی را می‌دهد که به کمک آنها بتوانید محتوای غیر تبلیغاتی خود را با هدف سرگرم کردن، اطلاع دادن و آموختن به بازدیدکننده‌ها معرفی کنید.

با توجه به آنچه Search Engine Watch گفته، ویژگی in-depth article با این هدف توسط گوگل تولید شده است که کسانی که تولید محتوای باکیفیت را در راس استراتژی تولید محتوای خود قرار نمی‌دهند از گردونه رقابت خارج شوند. با این دیدگاه کاملا منطقی به نظر می‌رسد که کسب‌وکارها روی محتوای طولانی و عمقی حساب کنند، چون صاحبان کسب‌وکارها قبول دارند که این نوع محتوا می‌تواند هم توجه بازدیدکننده‌ها را به خود جلب کند، هم بازدیدکننده‌هایی جدید برای آنها به ارمغان بیاورد و هم اینکه در نتایج موتورهای جست‌وجو هم جایگاه خوبی به محتوای آنها اختصاص داده می‌شود. اگر این حرف‌ها را قبول ندارید می‌توانید ببینید کسانی که خودشان امتحان کرده‌اند چه حرفی برای گفتن دارند.

به عنوان مثال، WordStream افشا کرد که محبوب‌ترین پست وبلاگش با عنوان Find Your Old Tweets: How to See Your First (Worst?) Tweet، که حدودا ۲۳۰۰ کلمه داشت در یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار بار بازدید شده است؛ هر بازدیدکننده هم به طور میانگین حدود ۸ دقیقه روی این صفحه باقی مانده است که این آماری بسیار شگفت انگیز است.

بر اساس اطلاعاتی که serpIQ منتشر کرده، ۱۰ نتیجه برتر در موتورهای جست‌وجو محتوایی با ۲۳۰۰ تا ۲۴۵۰ کلمه است، پس بد نیست اگر در مورد محتوای طولانی تجدید نظر کنید. همان‌طور که مشخص است گوگل عاشق محتوای طولانی و عمقی است، بنابراین شما هم باید به فکر تولید این سبک از محتوا باشید.

۲- مخاطبان شما هم عاشقش هستند
پاسخ‌گویی به نیازهای کاربران اینترنتی امروزی کار بسیار دشواری است. اکثر این کاربران علاقه‌ای به مطالب طولانی ندارند و بیشتر مطالبی را دوست دارند که بتوانند با یک نگاه گذرا محتوای آن را با چشم اسکن کنند. اما در عین حال همین کاربران از محتوای کم کیفیت هم خوششان نمی‌آید. پس چطور می‌توانید این کاربران را راضی کنید تا محتوای شما را دنبال کنند؟

اول از همه باید سعی کنید محتوایی تولید کنید که موضوعیت واحدی داشته باشد به طوری که تمام مطالب وبلاگ شما وحدت موضوعی داشته باشند. دوما محتوای شما باید ساختاری داشته باشد که مطالعه آن ساده باشد به طوری که بازدیدکننده به راحتی بتواند با یک نگاه تمام نکات مهم مطلب را با چشم اسکن کنند. سوما قبل از اینکه محتوای خود را در شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف تبلیغ کنید باید یک بار دیگر خودتان آن را مطالعه کنید تا مطمئن شوید در آن مشکلاتی وجود نداشته باشد که حواس بازدیدکننده را از خود محتوا پرت کند.

۳- موفقیت در جزئیات است
این یکی دیگر از جنبه‌هایی است که نباید نادیده بگیرید: پاسخ دادن به بزرگ‌ترین سوالات بازدیدکننده‌ها و مخاطبان شما همیشه هم نمی‌تواند در قالب مطالب کوتاه ارائه شوند. شاید در خیلی از موارد اندازه معیار مهمی نباشد ولی در این مورد به خصوص برای تولید محتوای کاربر پسند و مطابق میل گوگل باید به اندازه محتوای خودتان اهمیت بدهید.

شما می‌توانید پست‌های وبلاگ خود را کوتاه و خلاصه نگه دارید و مطلبی بیشتر از ۳۰۰ کلمه در وبلاگ‌تان منتشر نکنید، ولی تا وقتی که موتورهای جست‌وجو نتوانند محتوای شما را پیدا کنند، این محتوا رنک بالایی هم نخواهد گرفت و همه مطالب شما نخوانده باقی می‌مانند. از طرف دیگر، شما هر چقدر هم که در امر تولید محتوا متخصص باشید هیچ وقت نمی‌توانید حجم قابل قبولی از اطلاعات را در یک مقاله ۳۰۰ کلمه‌ای بگنجانید.

این در حالی است که وقتی بحث جست‌وجو در مورد یک موضوع خاص به میان می‌آید، کاربران اینترنتی اصلا دوست ندارند برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود به ۱۰ وبلاگ مختلف سر بزنند. این کاربران معمولا دوست دارند به یک وبلاگ معتبر مراجعه کنند که با مقاله‌هایی حدودا ۲۰۰۰ کلمه‌ای بتواند تمام اطلاعات مورد نیاز در همان موضوع به خصوص را در اختیارشان قرار دهد.

اینجا با یک پارادوکس جالب مواجه می‌شوید: همان‌طور که Buzzsumo گزارش داده، با اینکه اکثر کاربران ترجیح می‌دهند برای جست‌وجو در اینترنت از دیوایس‌های موبایل خود استفاده کنند، اما این کاربران با کمال میل دوست دارند مطالب طولانی و باکیفیت را روی اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های خود مطالعه کنند.

تبدیل کردن محتوای همیشه سبز به یک گنجینه طلایی
بسیاری از برندها تصور می‌کنند که زمان، انرژی و پول کافی برای تولید محتوای همیشه سبز را ندارند. اما این دلایل اصلا منطقی نیست. محتوای همیشه سبز بهترین نوع محتوایی است که باید تولید کنید حتی اگر مجبور باشید زمان یا پول بیشتری را صرف تولید محتوا کنید.

۳ دلیل (بیشتر) در توضیح اینکه چرا محتوای همیشه سبز بهترین نوع محتوا برای هر کسب‌وکاری است
اینترنت این روزها پر است از محتوای کم کیفیت و بی‌ارزش. به دلیل همین تداول هست که اکثر برندها تصمیم می‌گیرند که هزینه کمتری را خرج تولید محتوا کنند و محتوایی را ارائه می‌کنند که مثل اکثر محتوای اینترنتی کم کیفیت و بی‌ارزش به حساب می‌آید. شما اما به جای اینکه همین اشتباه را مرتکب شوید و در دام محتوای کم کیفیت گیر کنید باید به محتوای همیشه سبز اهمیت بدهید.

همان‌طور که از اسمش پیداست، محتوای همیشه سبز انقضایی ندارد. این نوع محتوا حتی بعد از چند سال از زمان انتشارش همچنان می‌تواند مفید و کارآمد باشد و بماند. با توجه به آنچه HubSpot می‌گوید، مقالات طولانی و عمقی و با طول عمر بین یک تا دو سال را می‌توان محتوای همیشه سبز دانست. هر کسی در هر موضوعی می‌تواند و باید محتوایی همیشه سبز تولید کند. این هم ۳ دلیل بیشتر در شرح اینکه چرا باید محتوای همیشه سبز تولید کنید.

۱- در موتورهای جست‌وجو رنک خوبی می‌گیرد
به طور طبیعی، وقتی بحث تولید محتوای خوب برای گوگل به میان می‌آید، بهینه سازی در اولویت کار شما قرار می‌گیرد. در این صورت باید بدانید که محتوای همیشه سبز به خاطر طول عمر فراوانی که دارد در موتورهای جست‌وجو رنک بالایی کسب می‌کند. برای به حد اکثر رساندن تاثیر این محتوا، باید یک تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید تا مطمئن شوید که محتوای شما برای آن کلمات کلیدی هدف‌تان به خوبی بهینه سازی شده باشد.

۲- برای مدت بیشتری بازدیدکننده جذب می‌کند
محتوای همیشه سبز همچنین این قابلیت را دارد که برای مدت بیشتری بازدیدکننده جذب کند. بسیاری از وبلاگ‌هایی که از چند سال پیش به تولید محتوای همیشه سبز پرداخته‌اند، هنوز هم برای اولین و قدیمی‌ترین مطالب خود بازدید زیادی دریافت می‌کنند. شاید غیرممکن به نظر برسد ولی در عصر محتوای ضعیف، تولید محتوای همیشه سبز می‌تواند شما و برندتان را همیشه در صدر قرار دهد.

۳- شما را در دید بازدیدکننده‌ها نگه می‌دارد، بدون اینکه قدیمی به نظر برسید
در برخی از موضوعات که به مرور زمان به کندی تغییر می‌کنند و یا حتی اصلا تغییر نمی‌کنند، محتوای همیشه سبز شانس موفقیت شما را خیلی بیشتر می‌کند. موضوعاتی مثل “چطور برای کسب‌وکار خود یک پیج در فیسبوک راه بیاندازید و آن را مدیریت کنید” یا “مشکلات متداولی که ممکن است در کار خود با آنها روبه‌رو شوید” از جمله موضوعاتی هستند که در گذر زمان تغییرات کمی خواهند داشت و بازده محتوای همیشه سبز را به حد اکثر می‌رسانند.