چرا باید محتوای طولانی و همیشه سبز تولید کنید

کسب‌وکارهاي کوچکي که محتواي کوتاه توليد مي‌کنند چون فکر مي‌کنند مخاطبان وقت، حوصله و زمان خواندن و دنبال کردن محتواي طولاني و هميشه سبز را ندارند در واقع اشتباه بزرگي را مرتکب مي‌شوند. اين روزها توليد محتواي طولاني و هميشه سبز و مرتبط کاري بسيار لازم و ضروري است.

محتواي طولاني و هميشه سبز در موتورهاي جست‌وجو رنک بيشتري مي‌گيرد، به خالقان محتوا اجازه مي‌دهد که بتوانند حضور خود در اينترنت را پر رنگ‌تر کنند، نرخ تبديل بازديدکننده به خريدار را بيشتر کنند و تعامل و اعتبار اجتماعي خود را به شدت افزايش دهند. اگر مشتاقانه به دنبال اين هستيد که بدانيد گوگل در دنياي محتوا محور امروزي بيشتر به چه چيزي اهميت مي‌دهد، بايد بدانيد که اين محتواي عمقي و مرتبط است که به چند دليل هميشه برتر است.

به اين ? دليل بايد محتواي طولاني و هميشه سبز را بهترين دوست جديد خود بدانيد
خيلي از صاحبان کسب‌وکارها تصور مي‌کنند که يک استراتژي بازاريابي محتوا به اندازه يک مکالمه دوستانه بين دو دوست صميمي، آسان و بي دردسر است. معمولا اين افراد چنين حقيقتي را ناديده مي‌گيرند که حتي ساده‌ترين نوع مکالمه اجتماعي، طرفين مکالمه را وادار مي‌کند که از قوانين رفتاري خاصي پيروي کنند. طرفين مکالمه بايد به حرف‌هاي طرف مقابل خود علاقه‌مند باشند، به جاي بحث کردن با هم صحبت کنند، بدون قضاوت کردن زود هنگام به نظرات طرف مقابل احترام بگذارند، و از همه مهم‌تر بايد قبول کنند که ممکن است ديدگاه‌هاي‌شان با هم متفاوت باشد ولي در عين حال بايد از نظرات مشترک يکديگر نيز نکات جديدي بياموزند.

محتواي طولاني و هميشه سبز سئوموز

يک محتواي خوب هم درست به اندازه يک مکالمه بين دو نفر که به يکديگر اهميت مي‌دهند موثر و پر جزئيات است. وقتي مي‌خواهيد ايده‌هاي خود را با کسي براي شما ارزش دارد به اشتراک بگذاريد، مسلما نمي‌خواهيد حرفي بزنيد که به ضررتان تمام شود يا اينکه حرف‌تان به اندازه کافي شفاف و واضح نباشد. با همين منطق متوجه مي‌شويد که در مقايسه با آن پست‌هاي کوتاهي که هر از گاهي در وبلاگ خود منتشر مي‌کنيد، پست‌هاي طولاني نتايج بهتري به دنبال دارند و بهتر مي‌توانند رضايت بازديدکننده را جلب کنند.

اين سه دليل قانع کننده است براي اينکه چرا محتواي طولاني مي‌تواند (و بايد) قدرتمندترين سلاح شما براي جلب رضايت بازديدکننده‌ها باشد.

?- گوگل عاشقش است
يکي از بزرگ‌ترين چالش‌هايي که صاحبان کسب‌وکارهاي کوچک اين روزها با آن روبه‌رو هستند توليد محتواي باکيفيتي است که هم براي انسان‌ها و هم ماشين‌ها باارزش به شما برود. براي ارج نهادن به توليد محتواي باکيفيت و تلاش‌هاي بسيار در زمينه بازاريابي و در عين حال پاک نگه داشتن صفحات نتايج موتور‌هاي جست‌وجو يا SERPها، گوگل ويژگي in-depth article را معرفي کرد تا به کاربران اجازه دهد که بتوانند از نتايج جست‌وجويي استفاده کنند که براي کمک کردن به آنها براي تحقيق کردن و رسيدن به اطلاعاتي بيشتر و کامل‌تر طراحي شده است. گوگل به شما اجازه مي‌دهد که بدانيد براي بهينه سازي براي اين ويژگي بايد چه قدم‌هايي را طي کنيد و به شما امکان دسترسي به متدهاي خيلي خوبي را مي‌دهد که به کمک آنها بتوانيد محتواي غير تبليغاتي خود را با هدف سرگرم کردن، اطلاع دادن و آموختن به بازديدکننده‌ها معرفي کنيد.

با توجه به آنچه Search Engine Watch گفته، ويژگي in-depth article با اين هدف توسط گوگل توليد شده است که کساني که توليد محتواي باکيفيت را در راس استراتژي توليد محتواي خود قرار نمي‌دهند از گردونه رقابت خارج شوند. با اين ديدگاه کاملا منطقي به نظر مي‌رسد که کسب‌وکارها روي محتواي طولاني و عمقي حساب کنند، چون صاحبان کسب‌وکارها قبول دارند که اين نوع محتوا مي‌تواند هم توجه بازديدکننده‌ها را به خود جلب کند، هم بازديدکننده‌هايي جديد براي آنها به ارمغان بياورد و هم اينکه در نتايج موتورهاي جست‌وجو هم جايگاه خوبي به محتواي آنها اختصاص داده مي‌شود. اگر اين حرف‌ها را قبول نداريد مي‌توانيد ببينيد کساني که خودشان امتحان کرده‌اند چه حرفي براي گفتن دارند.

به عنوان مثال، WordStream افشا کرد که محبوب‌ترين پست وبلاگش با عنوان Find Your Old Tweets: How to See Your First (Worst?) Tweet، که حدودا ???? کلمه داشت در يک ماه گذشته بيش از ??? هزار بار بازديد شده است؛ هر بازديدکننده هم به طور ميانگين حدود ? دقيقه روي اين صفحه باقي مانده است که اين آماري بسيار شگفت انگيز است.

بر اساس اطلاعاتي که serpIQ منتشر کرده، ?? نتيجه برتر در موتورهاي جست‌وجو محتوايي با ???? تا ???? کلمه است، پس بد نيست اگر در مورد محتواي طولاني تجديد نظر کنيد. همان‌طور که مشخص است گوگل عاشق محتواي طولاني و عمقي است، بنابراين شما هم بايد به فکر توليد اين سبک از محتوا باشيد.

?- مخاطبان شما هم عاشقش هستند
پاسخ‌گويي به نيازهاي کاربران اينترنتي امروزي کار بسيار دشواري است. اکثر اين کاربران علاقه‌اي به مطالب طولاني ندارند و بيشتر مطالبي را دوست دارند که بتوانند با يک نگاه گذرا محتواي آن را با چشم اسکن کنند. اما در عين حال همين کاربران از محتواي کم کيفيت هم خوششان نمي‌آيد. پس چطور مي‌توانيد اين کاربران را راضي کنيد تا محتواي شما را دنبال کنند؟

اول از همه بايد سعي کنيد محتوايي توليد کنيد که موضوعيت واحدي داشته باشد به طوري که تمام مطالب وبلاگ شما وحدت موضوعي داشته باشند. دوما محتواي شما بايد ساختاري داشته باشد که مطالعه آن ساده باشد به طوري که بازديدکننده به راحتي بتواند با يک نگاه تمام نکات مهم مطلب را با چشم اسکن کنند. سوما قبل از اينکه محتواي خود را در شبکه‌ها و رسانه‌هاي مختلف تبليغ کنيد بايد يک بار ديگر خودتان آن را مطالعه کنيد تا مطمئن شويد در آن مشکلاتي وجود نداشته باشد که حواس بازديدکننده را از خود محتوا پرت کند.

?- موفقيت در جزئيات است
اين يکي ديگر از جنبه‌هايي است که نبايد ناديده بگيريد: پاسخ دادن به بزرگ‌ترين سوالات بازديدکننده‌ها و مخاطبان شما هميشه هم نمي‌تواند در قالب مطالب کوتاه ارائه شوند. شايد در خيلي از موارد اندازه معيار مهمي نباشد ولي در اين مورد به خصوص براي توليد محتواي کاربر پسند و مطابق ميل گوگل بايد به اندازه محتواي خودتان اهميت بدهيد.

شما مي‌توانيد پست‌هاي وبلاگ خود را کوتاه و خلاصه نگه داريد و مطلبي بيشتر از ??? کلمه در وبلاگ‌تان منتشر نکنيد، ولي تا وقتي که موتورهاي جست‌وجو نتوانند محتواي شما را پيدا کنند، اين محتوا رنک بالايي هم نخواهد گرفت و همه مطالب شما نخوانده باقي مي‌مانند. از طرف ديگر، شما هر چقدر هم که در امر توليد محتوا متخصص باشيد هيچ وقت نمي‌توانيد حجم قابل قبولي از اطلاعات را در يک مقاله ??? کلمه‌اي بگنجانيد.

اين در حالي است که وقتي بحث جست‌وجو در مورد يک موضوع خاص به ميان مي‌آيد، کاربران اينترنتي اصلا دوست ندارند براي يافتن اطلاعات مورد نظر خود به ?? وبلاگ مختلف سر بزنند. اين کاربران معمولا دوست دارند به يک وبلاگ معتبر مراجعه کنند که با مقاله‌هايي حدودا ???? کلمه‌اي بتواند تمام اطلاعات مورد نياز در همان موضوع به خصوص را در اختيارشان قرار دهد.

اينجا با يک پارادوکس جالب مواجه مي‌شويد: همان‌طور که Buzzsumo گزارش داده، با اينکه اکثر کاربران ترجيح مي‌دهند براي جست‌وجو در اينترنت از ديوايس‌هاي موبايل خود استفاده کنند، اما اين کاربران با کمال ميل دوست دارند مطالب طولاني و باکيفيت را روي اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌هاي خود مطالعه کنند.

تبديل کردن محتواي هميشه سبز به يک گنجينه طلايي
بسياري از برندها تصور مي‌کنند که زمان، انرژي و پول کافي براي توليد محتواي هميشه سبز را ندارند. اما اين دلايل اصلا منطقي نيست. محتواي هميشه سبز بهترين نوع محتوايي است که بايد توليد کنيد حتي اگر مجبور باشيد زمان يا پول بيشتري را صرف توليد محتوا کنيد.

? دليل (بيشتر) در توضيح اينکه چرا محتواي هميشه سبز بهترين نوع محتوا براي هر کسب‌وکاري است
اينترنت اين روزها پر است از محتواي کم کيفيت و بي‌ارزش. به دليل همين تداول هست که اکثر برندها تصميم مي‌گيرند که هزينه کمتري را خرج توليد محتوا کنند و محتوايي را ارائه مي‌کنند که مثل اکثر محتواي اينترنتي کم کيفيت و بي‌ارزش به حساب مي‌آيد. شما اما به جاي اينکه همين اشتباه را مرتکب شويد و در دام محتواي کم کيفيت گير کنيد بايد به محتواي هميشه سبز اهميت بدهيد.

همان‌طور که از اسمش پيداست، محتواي هميشه سبز انقضايي ندارد. اين نوع محتوا حتي بعد از چند سال از زمان انتشارش همچنان مي‌تواند مفيد و کارآمد باشد و بماند. با توجه به آنچه HubSpot مي‌گويد، مقالات طولاني و عمقي و با طول عمر بين يک تا دو سال را مي‌توان محتواي هميشه سبز دانست. هر کسي در هر موضوعي مي‌تواند و بايد محتوايي هميشه سبز توليد کند. اين هم ? دليل بيشتر در شرح اينکه چرا بايد محتواي هميشه سبز توليد کنيد.

?- در موتورهاي جست‌وجو رنک خوبي مي‌گيرد
به طور طبيعي، وقتي بحث توليد محتواي خوب براي گوگل به ميان مي‌آيد، بهينه سازي در اولويت کار شما قرار مي‌گيرد. در اين صورت بايد بدانيد که محتواي هميشه سبز به خاطر طول عمر فراواني که دارد در موتورهاي جست‌وجو رنک بالايي کسب مي‌کند. براي به حد اکثر رساندن تاثير اين محتوا، بايد يک تحقيق کلمات کليدي انجام دهيد تا مطمئن شويد که محتواي شما براي آن کلمات کليدي هدف‌تان به خوبي بهينه سازي شده باشد.

?- براي مدت بيشتري بازديدکننده جذب مي‌کند
محتواي هميشه سبز همچنين اين قابليت را دارد که براي مدت بيشتري بازديدکننده جذب کند. بسياري از وبلاگ‌هايي که از چند سال پيش به توليد محتواي هميشه سبز پرداخته‌اند، هنوز هم براي اولين و قديمي‌ترين مطالب خود بازديد زيادي دريافت مي‌کنند. شايد غيرممکن به نظر برسد ولي در عصر محتواي ضعيف، توليد محتواي هميشه سبز مي‌تواند شما و برندتان را هميشه در صدر قرار دهد.

?- شما را در ديد بازديدکننده‌ها نگه مي‌دارد، بدون اينکه قديمي به نظر برسيد
در برخي از موضوعات که به مرور زمان به کندي تغيير مي‌کنند و يا حتي اصلا تغيير نمي‌کنند، محتواي هميشه سبز شانس موفقيت شما را خيلي بيشتر مي‌کند. موضوعاتي مثل “چطور براي کسب‌وکار خود يک پيج در فيسبوک راه بياندازيد و آن را مديريت کنيد” يا “مشکلات متداولي که ممکن است در کار خود با آنها روبه‌رو شويد” از جمله موضوعاتي هستند که در گذر زمان تغييرات کمي خواهند داشت و بازده محتواي هميشه سبز را به حد اکثر مي‌رسانند. 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ