نکات مهم سئو در سال 2015

در سال 2015 هم همانند همه سال هاي ديگر تغييرات زيادي در گوگل رخ داد که کارشناسان همواره در حال تحليل اين تغييرات بودند.
همانطور که موتورهاي جستجو به تکامل خود ادامه مي‌دهند، بازاريابان نيز بايستي مهارت‌هايشان را بهبود بخشند تا از گردونه سئو عقب نيفتند. بر اساس گزارش‌ها، 70 درصد لينک‌هايي که کاربران جستجو مي‌کنند، ناشي از سئو (بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجوگر) است.
علاوه بر اين سئو، برگشت سرمايه بهتري دارد و همواره در مشاوره هايي که در حوزه تجارت الکترونيک از بنده گرفته مي شود ، پيشنهاد مي شود.

حالا که مي‌دانيد سئو روشي مناسب براي توسعه کسب و کار مي‌ باشد، در ذيل نتايج تحليل بنده را در زمينه نکات مهم سئو در سال 2015 با تغييرات تکنيک هاي الگوريتم گوگل مطالعه خواهيد کرد.
ساخت محتوايي بسيار خوب که باعث جذب لينکها مي شود.
حتي بعد از همه‌‌ تغييرات در الگوريتم موتور جستجوگر گوگل، هنوز بيشترين تاثير بر روي موتورهاي جستجو ، لينک‌ هاي سئوي خارجي (بک لينک) مي‌ باشد. اين چيزي است که تغيير آن غير ممکن است. از طرف ديگر، ساير روش‌ها براي اکتساب لينک تغيير يافته‌اند. به دست آوردن لينکي از وب‌ سايتي مرتبط و دارايِ کيفيتِ بالا نه تنها به سئوي شما، بلکه به ترافيک ارجاعي‌تان هم کمک خواهد کرد که در نتيجه مي‌تواند باعث فروش بيشتر و در معرض ديد قرار گرفتن برندتان گردد. ساخت محتوايي بسيار خوب که مردم مايل به اشتراک‌ گذاري آن باشند، هنوز بهترين راه براي به دست آوردن لينک‌ها است.

لينک‌هاي Co-Citation
هر زمان که موتور جستجويي وب‌ سايت شما را در مجاورت رقيبتان بيابد، آن‌ را به اين معنا برداشت مي‌کند که شرکت شما در حوزه مربوط به آن رقيب قرار دارد. به منظور گرفتن لينک‌هاي co-citation، عبارات “best” يا “top 10” را در حوزه فعاليت خودتان جستجو کنيد.

چنانچه اين جستجو را انجام داده و تجارت خود را در نتايج پيدا نکرديد، با ناشر تماس برقرار کرده و از او بخواهيد که شرکت شما را به فهرست بيفزايد. براي توجيهِ اينکه چرا شرکت شما بايد در فهرست قرار بگيرد و چه جايي براي آن مناسب‌ است، آماده باشيد. به آن‌ها خلاصه‌اي بدهيد تا يک لينک را حمايت کنند و آن لينک بايد از سايت شما باشد.

مثلا در ايران قرار گرفتن لينک سايت شما در سايت پيوندها که يک دايرکتوري لينک است مي تواند کمک زيادي به گوگل و کاربران جهت برندسازي شما بکند و اين ثبت لينک فقط از طريق تعامل صورت مي گيرد نه ساخت مستقيم بک لينک.

لينک‌هاي تيتروار
اين لينک‌ ها جزو قدرتمندترين ها براي بهينه سازي سايت به حساب مي‌آيند، زيرا مربوط به انتشارات ديگري در زمينه فعاليتتان (که به شرکت شما اشاره دارند) هستند. همچنين، آن‌ ها مي‌ توانند ناشي از ساخت پست‌ هاي مهمان باشند که شما آن‌ ها را نوشته و بر روي سايت‌ هاي شخص ثالث منتشر مي‌ کنيد.

آسان‌ ترين راه براي گرفتن لينک‌ هاي تيتردار اين است که چنان محتواي برجسته و مهمي بسازيد که مردم مايل به اشتراک‌ گذاري آن با ساير خوانندگان شوند. راه ديگر اين است که پستي را در سايت کيفيت بالايي که در حوزه‌ فعاليت شما وجود دارد، قرار دهيد.

مصاحبه‌ها، روش ديگري است براي گرفتن لينک‌هاي تيتردار است (جا داره اينجا خودم رو بگذارم جاي شما و بپرسم : قمصري منظورت از لينک هاي تيتردار چيه؟ و اما جواب امير قمصري : منظور لينک هايي است که به عنوان پست خودتان در داخل پست اصلي و يا ساير پست ها مي دهيد تا در حين کپي ساير افراد و يا در حين انتشار به عنوان پست مهمان در داخل محتوا قرار بگيرد و بک لينک ارزشمندي محسوب شود)

به عنوان بخشي از مصاحبه، بايستي اين اجازه به شما داده شود که به کارتان در پاسخ‌ هايتان اشاره کنيد. چنين چيزي حتي مي‌ تواند باعث ترافيک و بک لينک هاي بيشتري شود.

روش ساخت لينک شکسته broken
در اينجا استراتژي ديگري را براي ساخت لينک white-hat معرفي مي‌ کنم که بسيار مؤثر و کارا است و تا به امروز در سايت نيوسئو زياد در مورد آن صحبت نکردم. در اين مورد، در واقع به ناشران براي ترميم لينک‌ هاي شکسته کمک مي‌کنيد (که براي خوانندگان آن‌ ها مفيد خواهد بود). با اينحال، زماني اين روش موفق خواهد بود که محتواي شما براي جايگزيني با محتواي ناقص به اندازه‌ي کافي خوب باشد.

براي انجام روش ساخت لينک شکسته، بايستي لينک‌ هاي شکسته را در سايتي بيابيد که مربوط به موضوع فعاليت شماست. سپس، با سازنده‌ي سايت اينترنتي با استفاده از لينک ناقص تماس گرفته و لينک خود را به عنوان جايگزيني براي لينک ناقص به او پيشنهاد دهيد.

مي دانم که اين قسمت بسيار سنگين بود !ما به شما قول مي دهم به زودي مقاله اي در اين باره منتشر کنم.اين بحث در سئو سايت بسيار تاثيرگذار بوده و هست.

احياي لينک
احياي لينک به شما کمک مي کند تا با يافتن لينک‌ هاي ناقص به سايتتان و سپردن آن‌ ها به ناشر براي ترميم، لينک‌ هاي تازه بگيريد.ساده تر بگويم ، بايد لينک هايي از سايت خودمان که ارزش لينک شدن در سايت هاي ديگران را دارد پيدا کنيم و سعي کنيم در ساير سايت ها نمايش داده شود.

مثال‌:
درباره‌ سايتتان، عبارات کليدي مهم را يافته و از ناشران در سايت هاي ديگر (که با سايت شما مرتبط هستند) بخواهيد تا لينکي را براي شما قرار دهند.
پست هايي را بيابيد که از محتوايتان بدون رفرنس دهي استفاده شده باشد (جاهايي که مردم از پست‌ تان استفاده کرده‌اند ، بدون دادن لينک به سايت شما) و لينکي را از شخص موردنظر درخواست کنيد.
به منظور خودکار ساختن آن، مي‌توانيد Google Alert را تنظيم کرده تا هر زمان به برند شرکتتان اشاره شد، به شما ايميلي ارسال شود. سپس، قادر خواهيد بود که آن صفحه را چک کنيد تا پي ببريد که آيا آن‌ ها به سايت شما لينک مي‌دهند يا نه.

outreach لينک
اگرچه Outreach لينک کمي منسوخ شده است، ولي هنوز بسيار قدرتمند عمل مي‌کند. براي انجام آن، وب‌ سايتي را بيابيد که مرتبط به وب‌ سايت شما بوده و سپس اطلاعات تماسشان را از سايت بگيريد. به آن‌ها ايميلي فرستاده و يا تلفن زده و از آن‌ ها مؤدبانه براي لينک تقاضا کنيد. اين روش درصورتي‌ که سايت مذکور کمي متفاوت با سايت شما باشد اثربخش‌تر کار مي‌کند، ولي ممکن است بينندگان يکساني common audience را به اشتراک بگذارد.

من به شخصه اگر جاي شما بودم از اين نوع ساختن لينک حتما استفاده مي کردم.سخت هست ، اما فوق العاده مفيد است.مثل ساختن لينک در ويکي پديا که ممکن است 1 سال طول بکشد اما وقتي ساخته شد به اندازه صدها لينک ارزش دارد …

تحليل رقيب
تحليل رقيب موضوع تازه‌اي نبوده، و شرکت‌ها سال‌ هاست که در حال بررسي لينک‌ هاي رقبايشان هستند. با اينحال، با نگاه به بک لينک هاي رقيب و بازنگريِ دستي اينکه داشتن چه لينک‌ هايي ارزش دارد، قادر خواهيد بود که outreach لينکي را اجرا کرده و سعي در گرفتن يک لينک از همان سايت استناد‌‌ شده کنيد.

بجاي بررسي رنکينگ عبارات کليدي به پرجستجو بودن آن ها دقت کنيد
درست است که به دست آوردن رنکينگ خوب در موتورهاي جستجو براي کلمات کليدي مسرت‌ بخش است، ولي بايد توجه داشت که اين امر الزاماً به معناي موفقيت کمپين سئوي شما نيست. اين امکان هست که براي بسياري از کلمات کليدي که هيچ ROI واقعي ندارند، رنکينگ اول را بياوريد. در واقع، بايد بر روي پارامترهايي تمرکز کنيد که پرجستجو باشند.

براي همين است که من همواره مي گويم قبل از کار کردن بر روي يک عبارت کليدي خاص اول بررسي کنيد که آيا رتبه يک شدن آن ورودي گوگل زيادي را براي شما به همراه خواهد داشت يا خير؟!!

استراتژي سئويي را بيافرينيد که نقشه راه خواننده باشد
در طي چند سال گذشته، بيشتر داده‌ هاي کلمه‌ کليدي را در علم تجزيه و تحليل گوگل و ساير ابزارها از دست داده‌ايم. اين امر نيازمند بازارياباني بوده است که روش‌ هاي سنتي سئو را به خلقِ را‌ه‌ هاي جديد براي طبقه‌ بندي کردن بينندگانشان مبدل کنند.

به منظور انجام اين کار، بايد عبارات کليدي تازه‌اي يافت و روي آن‌ ها متمرکز شد، و همچنين راه‌ هاي جديدِ نزديک شدن به بازارهاي همسايه را پيدا کرد. بعلاوه، بايستي تعيين کنيم که کجا با سئو رقابتِ ما به نتيجه مي‌ رسد و چگونه مي‌ توان آن را بهتر انجام داد.

آن روزهايي که با چپاندن کلمات کليدي به داخل محتوايِ بد رنکينگ مي‌گرفتيد گذشته است. اکنون، لازم است که محتواي شما بر روي ويژگي‌ هاي هدفتان تمرکز کرده و همچنين کلمات کليدي تان درون محتوايتان جريان داشته باشند.

علت حائز اهميت بودنِ وابستگي نزديک محتوا و سئو به همديگر همين موضوع است.

براي ياهو، بينگ و سايرين هم بهينه‌ سازي کنيد
ممکن است که موتورهاي جستجو نظير ياهو، بينگ به تدريج بخش بزرگ‌ تري از سهم گوگل را در 2015 به خود اختصاص دهند. در حال حاضر، ياهو موتور جستجوي پيش‌فرض فاير فاکس است. سافاري با گوگل قراردادي دارد که قرار است در 2015 پايان يابد، و ياهو و بينگ، هر دو در تلاش‌اند که موتور جستجوي پيش‌فرض براي مرورگر شوند.

چنانچه بجاي گوگل، ساير موتورهاي جستجو، مرورگر وبِ پيش‌ فرض شوند، آن وقت بهينه‌ سازي براي اين موتورهاي جستجو هم داراي معنا مي‌شود.

سئوي موبايل
موبايل هر سال محبوب‌ تر از قبل مي‌گردد. هر وب‌سايت بايد استراتژي بازاريابي موبايلي براي 2015 و بعدِ آن داشته باشد.
موبايل بايد بخش مرکزي و حياتي هر برنامه‌ي سئويي در 2015 باشد. با اينحال با توجه به اينکه خطاهاي پيکربندي موبايل باعث از دست دادن 68 درصدي ترافيک مي‌شوند بايد محتاط بود و سايت را به دقت براي موبايل ها بهينه کرد.

نتيجه‌گيري
ساخت يک استراتژي سئو مي‌تواند سبب ترقي برند و شرکتتان در موتورهاي جستجو شود. چرا امروز ROI خود را ارتقاء ندهيد؟
اگر مي پرسيد ROI يعني چه بايد بگويم که به صورت ساده يعني اينکه بر روي عبارات کليدي پرجستجو تمرکز کنيد و در ان زمينه رقبايتان را شناسايي کرده و سپس شروع با ساخت انواع لينک در سايت ها کنيد …
اما هرگز فراموش نکنيد که قبل از ساختن بک لينک هاي ارزشمند بايد محتواي خود را ارزشمند کنيد. 

منبع: newseo.ir