روانشناسی در بهبود طراحی وب سایت

استفاده از روانشناسی در بهبود طراحی وب سایت یکی از موثرترین روش ها برای کسب نتیجه مطلوب و مطابق با خواسته های ما از طراحی یک وب سایت است. همه ما هنوز! انسان هستیم، با وجود تمام دانش ما نسبت به دنیای اطرافمان، یکی از چیزهایی که ما احاطه کاملی به آن نداریم، سایر انسان ها هستند. او چه فکر میکند؟ من از طرف مقابلم چگونه درخواست کنم که باعث واکنش نشان دادن او گردد؟ چرا او به این طرز درخواست پاسخ مثبت میدهد؟ چرا این کودکان به محصولات رقیب من بیشتر علاقه دارند تا محصولات من؟ و بسیاری دیگر از این سوال ها که شاید هیچ گاه نتوانیم جوابی 100 درصد به آن بدهیم.
رفتارهای بشر تحت تاثیر عوامل متعددی می باشد، از حضور شخصی در اطرافش تا رنگ پیراهنی که در آن روز پوشیده. چیزی که باعث بهبود طراحی وب سایت شما میشود این است که بدانید چه چیزی باعث میشود یک فرد چیزی را انتخاب و یا کلیک نماید. مطابق با برخی از تحقیقات دانشگاهی، تئوری هایی که منجر به بهبود طراحی یک سایت نسبت به سایت دیگری می گردد به دست آمده است. یادگیری این نظریه ها به ما در پیاده سازی آن ها در وب سایت هایمان و یافتن میزان کاربردی بودن آن کمک مینماید.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت
بر اساس پژوهشی در peer-reviewed journal محقق دریافته است که فقط 90 ثانیه زمان میبرد که نظر یک مشتری در خصوص محصولی شکل بگیرد و بین 62 تا 90 درصد این نظر بر پایه رنگ های آن محصول استوار است. طراحان زیادی بر این باورند که “ترکیب رنگی، میتواند یک سبک یا احساس را تحت تاثیر قرار دهد و این یک نکته ضروری برای برند سازی و طراحی وب سایت می باشد. برای هر کسب و کاری مهم است که مشتری هدف خود را در سایتش نگه دارد.

آبی بهتر است
آبی باعث ایجاد حس آرامش و امنیت در مخاطب می گردد و در زنان و مردان آبی به عنوان یکی از رنگ های محبوب شناخته می شود. اما استفاده از همین آبی محبوب در صنایع غذایی باعث کم شدن اشتها می گردد! و مردم با دیدن رنگ قرمز بیشتر تمایل برای خوردن پیدا میکنند، پس همه جا امکان استفاده از آن نیست.

زرد خودمانی
زرد باعث انتقال حس خوشحالی به بازدید کننده میگردد، برند های زیادی از رنگ زرد برای القای حس بامزه گی و خودمانی بودن استفاده میکنند. این رنگ مرکز هیجانات مغز را تحریک میکند، اما این نکته میتواند معانی مختلفی را برای انسان های مختلف به همراه داشته باشد. برای برخی احساس سرخوشی و بالابردن احساسات را باعث می گردد و برای برخی، به عنوان نمادی برای بر انگیخته شدن احساس اضطراب خواهد بود.

سبز خلاق
سبز برای بسیاری نمایانگر طبیعت و به طبع آن سلامت و پاکی است، اما بر اساس نظر روانشناسان رنگ، استفاده از این رنگ احساس خلاقیت را نیز به بازدید کننده منتقل میکند. 

سایر سایت ها