تکنیک‌های سئو

در پاسخ به تکنیک‌های سئو چیست باید گفت به راهکارهایی که منجر به ارتقا سایت می‌شود تکنیک سئو گفته می‌شود.تکنیک‌های سئو را می توان به دو گروه عمده تقسیم می شود:
تکنیک‌هایی که موتورهای جستجوگر آنها را برای یک طراحی خوب پیشنهاد می‌کنند و تایید می‌کنند.
تکنیک‌هایی که موتورهای جستجوگر آنها را تایید نمی کنند.
تکنیک‌های سئو کلاه سفید شامل تکنیک‌هایی است که خود موتورهای جستجو تایید کرده و برای بهبود سئو پیشنهاد میدهند. این روشها در دراز مدت تاثیرگذار بوده و پایداری بالایی دارند.
تکنیک‌هایی که موتورهای جستجو شما را از آنها منع کرده‌اند و درصورت مشاهده سایت شما را جریمه کرده و از نتایج خود حذف میکنند را سئو کلاه سیاه مینامند.
موتورهای جستجوگر سعی بر آن دارند تاجایی می‌شود از تاثیرات تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه بکاهند.

تکنیک سئو کلاه‌سفید چیست؟!
به تمامی تکنیک‌های سئو که مورد قبول موتورهای جستجوگر هست و هیچ فریبی در آنها استفاده نشده در دسته تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید قرار می‌گیرند.
تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید در بخش راهنمای موتورهای جستجو گفته می شود، خلاصه این تکنیک‌ها ایجاد متحوا برای کاربران نه برای موتورهای جستجوگر و بعد از ساخت چنین محتوایی راه را برای خزش خزنده موتورهای جستجوگر باز بگذارد تا خزنده براحتی بتواند آن را ایندکس کند و محتوا را بفهمد.

تکنیک سئو کلاه‌سیاه چیست؟!
به تکنیک‌هایی سئو کلاه‌سیاه گفته می شود که یا توسط موتورهای جستجوگر رد و غیر مفید حساب می شوند و یا همراه با فریب هستند.
کلمات کلیدی: استفاده بیش از حد کلمات کلیدی مورد نظرتان در محتوای سایت به هدف بهبود وضعیت سئو، موجب جریمه شدن صفحه از طرف گوگل خواهد شد، بطور معمول براساس اصول سئو میزان حضور کلمه کلیدی شما در یک نوشته نباید بیش از ۴٫۵ درصد از کل متن باشد.
cloaking: ارائه محتوای متفاوت به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو با استفاده از روشهای کدنویسی. این کار یکی از تکنیکهای رایج برای کسب پیج رنک گوگل تقلبی به شمار میرود.
محتوای پنهان: پنهان کردن بخشی از محتویات سایت از دید بازدیدکنندگان که حاوی کلمه کلیدی مورد نظر باشد، این کار معمولا برای افزایش درصد حضور کلمات کلیدی و به امید بهبود سئو انجام میگیرد که در حال حاضر گوگل بشدت با آن برخورد خواهد کرد.
تبادل لینک: صفحاتی که صرفا برای تبادل لینک با دیگر سایتها ساخته میشوند و هدف از آنها کسب بک لینک بیشتر برای سایت است. در تطر داشته باشید که بک لینک ضعیف و غیرمرتبط با سایت شما میتواند بر سئو شما تاثیر منفی بگذارد.

سئو درون صفحه چیست ؟ (ON PAGE SEO)
سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و … مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. این روش پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که روش SEO On Page بدرستی قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (OFF PAGE SEO)
بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می‌شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می‌شود؛ این شامل تمام چیزهایی است که می‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با استفاده از روش‌هایی که در خارج از وب سایت انجام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.

SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت بدست آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.