بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو

بدیهی است که اگر شما بهترین وب سایت را از لحاظ طراحی، اطلاعات و برنامه نویسی داشته باشید ولی سایت شما بیننده ای نداشته باشد کمترین ارزشی نخواهد داشت. امروزه در حدود 90 درصد استفاده کنندگان اینترنت از طریق موتورهای جستجوگر به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کنند.

شما می توانید برای تبلیغ در موتورهای جستجو از دو روش استفاده کنید:
روش اول این است که با پرداخت مبلغی به موتور جستجوی مورد نظر (به عنوان مثال گوگل) لینک سایت خود را به ازای جستجوی کلمات خاص در آن قرار دهید. در این روش شما باید مبلغ هنگفتی را پرداخت کنید به این ترتیب که به ازا هر کلیک که از طرف کاربران انجام میشود از حساب شما مبلغی کسر می شود.

روش دوم به این صورت است که شما سایت خود را برای کلمات خاص بهینه سازی می کنید تا در 10 نتیجه اول موتور جستجو قرار گیرد. در این روش شما مانند روش اول بازدید کننده خواهد داشت (برای مشاهده آمار دقیق به بخش مقالات مراجعه کنید) و با پرداخت مبلغی بسیار کمتر آن هم تنها برای یک بار بازدیدکننده زیادی را به سایت خود هدایت می کنید.

بهینه سازی رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر فرآیندی بسیار ارزشمند است که باعث افزایش قابل توجه بینندگان وب سایت خواهد شد. از طرفی به دلیل اینکه کسانی که به دنبال اطلاعات مورد نظر میگردند به سایت شما راهنمائی خواهند شد بیشترین بازدهی را نسبت به سایر روشها از قبیل تبلیغ در روزنامه، سایتهای تبلیغاتی و یا تبلیغ از طریق پست الکترونیک داراست.
همچنین به دلیل اینکه کاربر مورد نظر دقیقا به دنبال محصول و یا خدماتی است که شما سایت خود را برای آن بهینه سازی کرده اید در این روش شما کاربران هدفمند را به سایت خود راهنمایی می کنید و در واقع بالاترین بازدهی را به ازای بازدیدکنندگان سایت خواهید داشت.