بازاریابی و درآمد زایی از سئو

پس از این‌که شما با صبر و دقت و به نوعی استقامت در بهینه‌سازی وب‌سایتتان پیشرفتید، آن‌گاه فصل درو می‌رسد. اگر پروسه‌ی سئویی که در پیش گرفتید، نقشه‌ی راه صحیحی داشته باشد، شما از همان هفته‌های اول، باید نتایج آن را در کسب‌و‌کار خود مشاهده کنید.
گاها می‌شنویم که برخی از روی ساده‌انگاری ادعا می‌کنند که شما به جای سئو می‌توانید مثلا پاپ‌آپ خریداری کنید و روزانه چندین هزار بازدیدکننده داشته باشید؛ در صورتی که جذب هزار ورودی از موتورهای جستجو، زحمت بسیار زیادی دارد.
این افراد اصولا با مفهوم بازدیدکننده‌ی هدف و تبلیغات هدفمند ناآشنا هستند. شما به عنوان مثال با خرید پاپ‌آپ، بازدیدکننده‌ی هدفمندی نخواهید داشت و علاوه بر آن، باز مثلا در مورد پاپ‌آپ، اشخاص بازدیدکننده معمولا در کم‌تر از چند ثانیه، صفحه‌ی بازدشده را می‌بندند.
در مورد بازدیدکننده‌ی هدفمند و تبلیغات هدفمند در آینده مطلبی خواهم نوشت، اما به طور کلی، بازدیدکننده‌ی هدفمند یعنی فردی که مشخصا و از روی تمایل به دنبال کسب‌و‌کار یا وب‌سایت شما می‌چرخد و این افراد هستند که باعث رونق کسب‌و‌کار و وب‌سایت شما می‌شوند. و بهترین تبلیغات هدفمند، همین سئو است که صحبتش را می‌کنیم. چرا که وقتی شخصی به دنبال کتابهای الکترونیکی می‌گردد، طبیعی‌ست که عباراتی مثل دانلود کتاب یا دانلود کتاب الکترونیکی را جستجو کند و وقتی وب‌سایت دانلود کتاب شما، در این کلمات بهینه‌سازی شده باشند، فرد مخاطب، دقیقا به چیزی که می‌خواهد می‌رسد. و البته شما هم همین‌طور.